פיגוע חמישי ביממה: חייל נפצע באורח קל במחסום קלנדיה • המחבל נוטרל

    בניצי לייזרוביץ, קובי פינקלר 2 Comment on פיגוע חמישי ביממה: חייל נפצע באורח קל במחסום קלנדיה • המחבל נוטרל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחבל דקר הערב (מוצאי שבת) שוטר מג"ב במחסום קלנדיה ליד רמאללה ופצע אותו קל. המחבל נורה. ממג"ב נמסר כי המחבל דקר את השוטר מיחידת המעברים בסככת הבידוק. השוטר הסתובב אל המחבל שהיה עם הסכין וניסה לדקור. השוטר ירה ונטרל את המחבל.

    12143257_1019835841426650_7151482872534570550_n

    מהמשטרה נמסר כי "במהלך בידוק העוברים במעבר קלנדיה, הגיע מחבל שלף סכין וניסה לדקור שוטר מיחידת המעברים, הסכין לא חדרה את השכפ״צ. מפקד המעבר והשוטר הגיבו במהירות, ביצעו ירי לעבר פלג הגוף התחתון של המחבל וניטרלו אותו.  חבלן שהגיע לזירה החל לבדוק את החשוד, במהלך בדיקתו שלף סכין נוספת וניסה לדקור את החבלן, שוטר מג״ב מפלוגה נז׳ שאיבטח את החבלן ביצע ירי מדוייק לעבר המחבל ומנע פגיעה בחבלן".

    זהו הפיגוע החמישי במהלך השבת. קודם לכן נדקר חייל בעמדת "חסם שוטר" ביישוב היהודי בחברון, ופצע אותו קל. אחרי הדקירה ירו שני חיילים במחבל, טארק נתשה בן 18 מחברון. הוא נפצע באורח קשה עד אנוש.

    ממד"א נמסר כי "בשעה 19:17 נמסר למד"א מרחב ירושלים על צעיר שנפצע בפיגוע דקירה סמוך לחסם שוטר בחברון. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים הדסה עין כרם צעיר כבן 20 במצב קל עד בינוני עם פציעות חודרות בפלג גופו העליון".

    היישוב היהודי בחברון מסר כי הוא "מברך את כל כוחות הבטחון והאזרחים על עמידה נחושה מול מחבלים בכל הארץ. כלקח מהאירועים היום שהסתיימו בנס אנו דורשים הפסקת ההסתה, סגירה מיידית של מוקדי ההסתה ומניעת כניסת אנרכיסטים  וגורמים עוינים לקרבת היישוב. אנו דורשים  לסגור הרחוב והסמטאות העלולות לשמש שוב לניסיונות רצח ולאפשר כניסה לאזור רק לתושבים שוחרי שלום".

    הפיגוע הנוכחי נוסף לפיגועים נוספים שאירעו היום, בחברון ובירושלים. בחברון, סמוך למערכת המכפלה – ביאן עסילה, מחבלת פלסטינית תושבת העיר חברון, בת 16 הגיעה ל'אשמורת יצחק' בסיס של משמר הגבול, היא דקרה לוחמת מג"ב ופצעה אותה קל בידה. הלוחמת פעלה בזריזות, דרכה את נשקה וביצעה ירי לעבר המחבלת שנוטרלה במקום.

    עוד אירע הבוקר העיר חברון. הבוקר: מחבל פלסטיני ניסה לדקור יהודי סמוך לבית הדסה שביישוב היהודי בעיר חברון. מדובר צה"ל נמסר כי האזרח, שמתגורר במקום, הגיב בנשק שהיה ברשותו, ירה במחבל ופצע אותו אנושות. לאחר הוא מכן הוא מת מפצעיו והאזרח עצמו לא נפגע.

    זמן קצר לאחר מכן, אירע נס בעיר הבירה, תושב ירושלים שהלך בשכונת ארמון הנציב, ראה נער פלסטיני חשוד כשתיק על גבו. האזרח הזעיק שוטרי מג"ב במילואים שהיו בסמוך וסיפר להם כי הבחין בצעיר ערבי שמסתובב עם תיק באופן חשוד. הצוות החל מיד בסריקות, איתר את החשוד ברחוב הרב חובל וניגש לבדוק אותו.

    המחבל מועתז עויסאת, נער פלסטיני בן 16 מג'בל מוכבר, מסר את תעודת הזהות שלו ותוך כדי בדיקה שלף סכין וניסה לדקור את אחד השוטרים. המחבל הצליח לפגוע קל בידו של הקצין בצוות. השוטרים הגיבו במהירות, ביצעו ירי, ניטרלו אותו והרגו אותו.

    שר הביטחון בוגי יעלון אמר בעקבות גל הפיגועים בשבת: "אני מבקש לשבח את החיילים, השוטרים והאזרחים שנתקלו בטרור הבודדים במהלך היממות האחרונות והפגינו ערנות, תושייה וקור רוח עד שניטרלו את המחבלים. הם ראויים לכל ההערכה על כך.

    "המאבק בטרור דורש מאיתנו נחישות, סבלנות ושיקול דעת. כוחות צה"ל, משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי עושים לילות כימים כדי לסכל ולמנוע פיגועים.

    "מדינת ישראל נלחמת ביד קשה נגד המפגעים ושולחיהם, בין אם מדובר בהתארגנויות או בבודדים מוסתים. תפקודם של חיילים, שוטרים ואזרחים, לצד האחריות שמגלים רוב האזרחים, מסייעים לנו להוביל את המאבק הנחוש בטרור עד שנוכל לו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ביננו אפשר לנטרל אותם ולהשאירם בחיים.. אבל זה טוב שמחסלים אותם זו הרתעה הכי טובה..